Kiedy zgłosić się do kancelarii notarialnej

Prędzej czy później każdego czeka wizyta w kancelarii prawnej. To miejsce pracy notariusza – osoby zaufania publicznego, specjalisty z zakresu prawa. Czym dokładnie zajmuje się notariusz? Kiedy warto, a kiedy wręcz należy się do niego zgłosić? Jak znaleźć godną zaufania kancelarię notarialną i jakie dokumenty przygotować przed wizytą?

Na czym polega praca notariusza?

Wśród zawodów prawniczych na szczególne miejsce zasługuje notariusz. To osoba, której zadaniem jest sporządzanie aktów notarialnych i wykonywanie innych czynności notarialnych. Notariusze powoływani są przez Ministra Sprawiedliwości, swoje usługi świadczą w kancelariach notarialnych.Czym dokładnie zajmuje się notariusz? Jego pomoc jest niezbędna, jeśli chodzi o przygotowanie i sprawdzenie np. aktu sprzedaży nieruchomości. To także notariusz potwierdza pełnomocnictwo czy pomaga w sporządzeniu intercyzy albo testamentu.

Kancelaria notarialna – kiedy się do niej udać?

W wielu sytuacjach wizyta w kancelarii notarialnej jest nieodzowna. Prawo wymaga, by niektóre dokumenty zostały poświadczone pieczęcią notarialną. Tylko wtedy zyskują moc prawną.Dotyczy to między innymi aktów kupna i sprzedaży nieruchomości, darowizn, testamentów, intercyzy. Aby udzielić komuś pełnomocnictwa i uczynić go swoim prawnym reprezentantem, także niezbędna jest kancelaria notarialna i dokument przypieczętowany przez notariusza. Niewiele osób wie, ale notariusze zajmują się także przechowywaniem dokumentów i cennych przedmiotów – np. przekazywanych w spadku w testamencie.

Czym się kierować przy wyborze notariusza?

Przygotowując się do sprzedaży mieszkania czy chcąc przekazać komuś nieruchomość w darowiźnie albo udzielić pełnomocnictwa, trzeba znaleźć godną zaufania kancelarię notarialną. Bazę notariuszy można dziś bez problemu wyszukać w sieci.Który notariusz będzie najlepszy? Każda kancelaria notarialna ma obowiązek świadczyć usługi na najwyższym poziomie i dbać o zgodność wszystkich dokumentów z prawem. Licząc na sprawdzonego specjalistę, można polecić się znajomych czy zaufać opiniom innych klientów. Przed wizytą w kancelarii notarialnej warto przygotować najważniejsze dokumenty dotyczące sprawy, np. dowód, akt urodzenia czy akt własności mieszkania.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy notariusz-bydgoszcz.com.pl.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here